PEPSI ertinya ' Pay Every Penny to Save Israil '





























PEPSI ertinya..
  • P pertama berarti “Pay” (Berikan),
  • E untuk “Every” (Setiap).
  • P untuk “Penny”. Penny adalah koin kecil yang kamu terima dan kamu tak tahu apa yang akan kamu buat dengannya.
  • S “Save” (Menyelamatkan),
  • I – “Israel”.

Dengan kata lain, berikan setiap koin kecil yang kamu terima untuk selamatkan Israel. Mereka tak ingin wang kamu, mereka hanya ingin koin pecahan kecil, penny kamu. "...dalam ekonomi Amerika, penny adalah seperseribu dolar. Nilainya amat kecil." kata Hazem Abu Ismail.

Hazem seorang pemimpin Mesir pada Februari 2009 lalu, mengeluarkan kenyataan di depan Al Nas TV, sebuah kanal Muslim, menyeru supaya diadakan boikot dari kaum Muslimin terhadap Pepsi kerana hal tersebut. Secara spesifik, Hazem Abu Ismail menyatakan, berdasarkan transkrip sama yang diberikan oleh MEMRI, Institut Kajian Media Timur Tengah yang berpusat di Washington tentang erti dari nama Pepsi itu.

Pemimpin Muslim itu dengan tegas mengatakan mereka tidak akan menarik balik kenyataan bahawa Pepsi Cola adalah nama kode bagi pengkomplot Zionis. Baca selebihnya disini......

3 ulasan:

Benrauf berkata...

sebenarnya pepsi tu nama sejenis enzim protein, manakala coca cola, coca (cocaine) dan cola sejenis kacang yg digunakan dalam membuat coke dan pepsi. tapi Hazem benar yg keduanya menyumbang kepada israel sebab keduanya adalah syarikat induk US dan bukan rahsia yang US adalah penyumbang kewangan terbesar kepada israel. sebagai alternatifnya cari lah radix cola ke, mecca cola ke, zamzam cola ke. Kan?

Norish AqiSya @ Mama berkata...

betul tu Benrauf,jadi bila kita dah tahu sesuatu benda tu menyumbang ke israel x kan kita nak beli dan guna lagi.Boikotlah!

kisah gadis stay up late berkata...

entry yg bagus mama..hehe
insyallah sama2 lah kita boikotnye..:)

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...