Wanita Mengandungkan Ular

Kisah ini benar-benar terjadi....
 
gambar hiasan














Pakistan - Di usia meninggkat tua, Rasheedan Bibi beranggapan dirinya mungkin lagi tidak boleh hamil. Tetapi dia  merasakan perubahan pada perutnya dimana semakin hari semakin membesar seperti  wanita hamil, lalu dia menyangka dirinya telah hamil.

Dalam tujuh bulan kemudiannya, perutnya semakin membesar. Tetapi, dia merasa amat sakit dan perit semasa pembesaran itu. Beliau merasakan ada kelainan pada kehamilannya kali ini dan mebuatkan dia menjadi risau.

Rasheedan Bibi ( kanan ) bersama anak-anaknya





 










Warga Chora Saggar, Pakistan, ini akhirnya membuat keputusan untuk melakukan pemeriksaan kandungannya di klinik kesihatan berhampiran kampungnya. Kemudian  doktor yang memeriksanya melakukan  scan keatas kandungannya, lalu mendapati...........


Astagfirullah!!!!


Bukan silap mata ataupun sihir, hasil scan itu menunjukkan bahawa selama tujuh bulan itu dia membesarkan seekor ular di dalam perutnya.

Pekara ini disyaki berpunca  dari air yang dia minum. Mungkin Bibi telah meminum air yang diambil dari tempayan di rumahnya, yang kemungkinan tercemar dengan  benih ular kemudian menyusup masuk ke perutnya disaat dia meminum air itu tanpa dimasak.

'' Keanehan sudah terasa sejak dua bulan kandungan. Saya mulai merasakan sakit yang berbeza pada perut yang semakin membesar. Nafsu makan pun bertambah sehingga sanggup menghabiskan 14 potong roti dalam sehari ''.

Untuk mengeluarkan ular dari dalam perutnya, doktor menyatakan dia perlu dibedah. Tetapi Bibi adalah seorang yang miskin dan tidak mempunyai wang untuk pembedahan itu. Akhirnya  Bibi  meminta pertolongan  dari Perdana Menteri Pakistan, Punjab CM.

Kali ini nasib Bibi baik, apabila pemerintah Pakistan mengabulkan permintaannya dan ular yang kini berukuran besar itu pun berhasil dikeluarkan dari perut perempuan malang itu. (Sumber: themorningstar.co.uk) 

Eeeeeeeeeeeeeeeeee betol-betol mengerikan …......

p/s: moral of the story  -  minum air yang telah dimasak terlebih dahulu.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...